Direkcija za infrastrukturo v prihodnjih letih načrtuje več naložb v postopno posodabljanje železniških postaj na Bohinjski progi. Med njimi bosta za izvedbo najprej na vrsti Jesenice in Nova Gorica, slednja bo z umikom tovornega prometa pridobila moderen urbani mestni prostor.
Bohinjsko progo sicer lokalne skupnosti vidijo kot hrbtenico trajnostne mobilnosti na relaciji med Alpami in Jadranom.
Miro Kristan iz Posoškega razvojnega centra, kateri je koordinator Konzorcija za Bohinjsko progo, poudarja, da si že dolgo prizadevajo, da bi država pristopila k bolj aktivnim investicijskim postopkom.
„V zadnjih letih pa z zadovoljstvom ugotavljajo, da je bilo precej procesov že začetih, ki jim bodo sledile dejanske izvedbe obnove železniških postaj s končnim ciljem avtomatizacije vodenja prometa in seveda tega, kar si potniki najbolj želimo: nekega takta voznega reda, dobrih povezav, da se z vlakom res lahko pripeljemo do cilja.“
Direkcija po Kristanovih besedah načrte namerava uresničiti v treh sklopih: v prvem, ki naj bi bil dokončan do začetka projekta Evropska prestolnica kulture v letu 2025, je v načrtu obnova železniških postaj Nove Gorice in širšega območja in Jesenic, drugi sklop, vezan na Most na Soči in Bohinjsko Bistrico je predviden za izvedbo v letih 2025 in 2026, v tretjem pa sledijo še ostale, cilj je obnova celotne infrastrukture na relaciji Jesenice – Sežana.
Najprej bo torej na vrsti novogoriški del, dodaja Matjaž Marušič iz konzorcija za Bohinjsko progo.
„Trenutno je v zelo resni fazi projektiranje železniške postaje Nova Gorica, v izdelavi so že izvedbeni načrti. Prenova te postaje bo šla v paket z urejanjem vozlišča proti Vrtojbi in proti Gorici in z urejanjem postaje proti Prvačini, ker bo s tem omogočen tudi umik dejavosti tovornega prometa s postaje v Novi Gorici. Pa tudi lažje bo glede signalizacije za uvedbo čezmejnega potniškega prometa med Novo Gorico in Gorico – med Italijo.“
V tem sklopu je tudi ponovna vzpostavitev veznega železniškega loka v Šempetru pri Gorici, ki bo tovornim vlakom omogočal direktno povezavo iz Sežane proti Italiji. V ta sklop sodi tudi premik železniškega postajališča v Šempetru pri Gorici na ugodnejšo lokacijo.