Ajdovske testenine so med najbolj inovativnimi živili. V Ljubljani je danes Inštitut za nutricionistiko podelili nagrade za najbolj inovativna živila, v skupini testenin je nagrado za najbolj inovativno živilo prejelo podjetje Mlinotest za svoje beljakovinske testenine Mlinotest Active Sedani rigati.
Inštitut za nutricionistiko vsako leto razglasi najbolj inovativna živila leta, ki so bila na tržišče uvedena v zadnjem letu. Mlinotestove nagrajene testenine, ki jih je podjetje predstavilo konec minulega leta, po besedah komisije - „odlikuje visoka vsebnost beljakovin, zaradi česar predstavljajo dobro alternativo drugim visoko-beljakovinskim obrokom, uporablja pa se jih lahko bodisi samostojno ali kot prilogo. Testenine so po okusu, videzu in lastnostih kuhanja podobne klasičnim testeninam, kar je pri tovrstnih inovacijah včasih težko zagotoviti.“
Izbor najbolj inovativnih živil opravlja skupina strokovnjakov s področja prehrane, živilske tehnologije, živilske kemije in agronomije. Izdelke ocenjujejo glede na hranilno sestavo ter glede na vsebovano količino sladkorjev, nasičenih maščob, soli vlaknin in beljakovin. Ob ocenjevanju posebno pozornost namenijo tudi temu, da so ta živila okusna in privlačna za potrošnike.
Letos so nagrade prejeli še Pekarna Spar za čičerikino copatko, Bio dobrote za linijo ekoloških mlečnih izdelkov z okusom banane, Spar za solati Champ in Hot Champ ter Nikino bovlo, Pivka Perutninarstvo za piščančjo in veggie solato Mexicana, in BioWay za rastlinsko 'bolognese' omako s korenčkom. Posebno nagrado za inovativnost v skupini slovenskih tradicionalnih jedi je prejela Ekološka kmetija Kukenberger za slane štruklje, posebno nagrado za inovativnost pri lokalni pridelavi in predelavi živil pa Lifis za linijo liofilizirane zelenjave.
Projekt sofinancira Ministrstvo za zdravje v okviru nacionalnega programa o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje - Dober tek Slovenija, podpira pa ga Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Podjetja na razpisu sodelujejo brez stroškov, prejeta nagrada pa jim omogoča promocijo izdelkov ob uporabi posebnega znaka.
(Na naslovni sliki: Jernej Murn, direktor prodaje in marketinga na Mlinotestu in trenerka Patricia
Pangeršič, ki je sodelovala pri razvoju testenin)