Ta vikend že osmi Mahle Eco Rally

Ta vikend se bo odvil 8. MAHLE ECO Rally.
Kot pove Klavdij Čehovin iz družbe Mahle, glavnega pokrovitelja športne prireditve, to ni klasičen rally, saj električni avtomobili ne tekmujejo na čas, ampak na točnost in porabo, znotraj obstoječega prometa: ''Gre za drugačno kulturo vožnje. To je nekaj več kot samo električni avto, to je avto, ki omogoča bolj varčno, varno vožnjo, drugačno kulturo vožnje, konec koncev tudi pravila samega ECO Rallyja govorijo o tem, da se vozila normalno vključujejo v promet. Ne govorimo o zaporah cest.''
Tekmovanje šteje za mednarodni FIA Bridgeston Eco Rally pokal, državno prvenstvo v električnih avtomobilih in pokalno prvenstvo za hibridna vozila AŠ SLO. Sestavljeno je iz dveh dnevov, pri katerih se za državni prvenstvo šteje vsak dan posebej, za svetovni pokal pa oba dneva skupaj.
''Dirkači se morajo držati točno predpisanih hitrosti, ki jih določi organizator. V avtomobilih imajo montirane transponderje, ki mu preko GPS-a merijo hitrost. Mi jim na hitrostnih oz. točnostnih preizkušnjah posnamemo skrite točke. Vsak, ki prileti skozi to skrito točko, mu izmeri hitrost in za vsako desetinko odstopanja od predpisane hitrosti se kaznuje z 1 kazensko točko. Na koncu se meri tudi porabo. Zmaga tisti, ki ima najmanj točk in porabi najmanj energije,'' je povedal Renato Hvala iz vrst organizatorja AMD Gorica.
V petek se dirka začne pred podjetjem Mahle v Šempetru in gre čez Banjško planoto in Šentviško goro v Posočje, za nazaj pa zavije tudi v Brda. V soboto pa dirka poteka tudi po Italiji v sodelovanju z Občino Gorica in društvom Gorizia Corse, Krasu, Brkinih in Vipavski dolini, zaključek pa je na Trgu Evrope, kjer bo celoten dan bogat spremljevalni program z razstavo električnih vozil in tekmovanjem za najmlajše v poganjalčkih.
Lanski zmagovalec in domačin Franko Špacapan iz vrst AMD-ja pravi, da je to ena zahtevnejših tras v Evropi: ''Cilj je vsekakor, da bi letos spet bili na stopničkah. To je cilj vsakega tekmovalca, še posebej nas, ki smo članski svetovni pokal zaključili na nehvaležnem četrtem mestu. Letos se trudimo, da bi osvojili tudi za svetovni pokal stopničke v končni razvrstitvi.''
Tudi letos kot soorganizator sodeluje Mestna občina Nova Gorica. Župan Samo Turel je poudaril pomen dogodka za samo mesto: ''Vedno pritegne veliko gledalcev, veliko obiskovalcev, zato sem vesel tudi, da društvo dobiva podporo gospodarstva. Tako je Mahle Electric Drives že vrsto let glavni pokrovitelj.''
Na tekmovanje je prijavljenih 20 posadk iz 12 držav, s čimer je organizator zelo zadovoljen.