V Novo Gorico je danes testno pripeljal potniški vlak iz sosednje Gorice, testiranje pa se bo nadaljevalo tudi jutri. Za ponovno vzpostavitev čezmejne železniške povezave med mestoma si obe strani že dalj časa prizadevata in upata, da bo redna linija stekla v času Evropske prestolnice kulture prihodnje leto. Namen te povezave ni v vožnji potnikov med Novo Gorico in Gorico, temveč vzpostavitev železniške potniške povezave med slovenskim in italijanskim železniškim omrežjem.
„Ja, pravzaprav je nek zgodovinski trenutek, da je potniški vlak na tej relaciji pripeljal, čeprav zaenkrat še brez potnikov, po kar nekaj desetletjih, ko ta povezava ni obstajala. Tako da je prvi znak, da se dejansko tukaj nekaj dela,“ poudarja Matjaž Marušič, član bilateralnega omizja, ki se ukvarja s čezmejno povezavo med Goricama.
V prihodnjem letu se torej v luči EPK trikrat dnevno načrtuje povezava Benetk z Novo Gorico, ki jo bo izvajal italijanski prevoznik Trenitalia.
„V ta namen je treba izvesti manjša testiranja italijanskih vlakov, ki sicer lahko že sedaj pripeljejo do Nove Gorice. Tukaj se izvaja promet po pravilih italijanskega omrežja, tako da tukaj ni večjih težav. Medtem ko če bi želeli s slovenskimi vlaki v Italijo, so pa potrebne bolj zahtevne homologacije.“
Kdaj točno se bo povezava med Benetkami in Novo Gorico začela, se sicer še ne ve natančno. Je pa ta storitev,ki se pripravlja, prvi korak k vzpostavitvi železniške potniške povezave med slovenskim in italijanskim železniškim omrežjem.
„Kar si pa dolgoročno želimo in je tudi predlog delovne skupine, ki se s tem ukvarja, je pa da bi se naša, slovenska relacija Jesenice – Nova Gorica podaljšala do Italije in da bi bile tukaj pogoste vožnje, ki bi približale tudi italijanskemu delu ta naš del Posočja in Julijskih Alp.“
Evropska prestolnica kulture pa je impulz, ki je vse to spodbudil, zaključuje Marušič. Zato si bodo prizadevali, da se bodo v prihodnjih letih te železniške povezave nadgrajevale, kar sovpada tudi z vlaganji države v prenovo železniške infrastrukture, ki se je že začela s prenovo železniške postaje v Novi Gorici, v prihodnjih letih pa se pripravlja prenova odseka Jesenice – Bohinjska Bistrica in prenova postaje Most na Soči.
Foto: Slavko Hozjan