Dolgo pričakovana gradnja protivetrne zaščite na vipavski hitri cesti med Ajdovščino in Razdrtim, ki bo zajela tudi obnovo in vzdrževanje vozišča, se bo predvidoma začela jeseni. Dela bodo potekala v več fazah, konec pa je predviden leta 2026. Vrednost naložbe je ocenjena na več kot 50 milijonov evrov. Minili sta skoraj 2 leti od objave javnega naročila, čakanje pa za gospodarstvo na Severnem Primorskem ni bilo najbolj zdravo.
''Pri vsakem zastoju v prometu nastane gospodarska in splošna škoda, poleg tega pa moramo upoštevati še ekološko škodo s tem, ko tovornjaki stojijo. Obvozi, ki so daljši, povzročajo gospodarsko in ekološko škodo, poleg tega pa se gre tudi za varnost prometa,'' je povedal vodja strokovnega odbora za spremljanje projektiranja in gradnje protivetrne zaščite pri severno Primorski gospodarski zbornici Ivan Lemut.
Trenutno se še izbira izvajalca za prvi sklop, ki vključuje postavitev dodatne protivetrne zaščite na 5-kilometrskem odseku med Razdrtim in Vipavo ter na krajšem delu poti med Vipavo in Ajdovščino, pa tudi med Ajdovščino in vkopom Vipavski Križ. Zraven sodi še gradnja pilotne stene ob viaduktu Rebrnice, preplastitev dela vozišča in postavitev varnostne ograje na premostitvenih objektih. Druga faza del pa predvideva postavitev protivetrne zaščite še na preostalih delih poti, obnovo in preplastitev poškodovanih odsekov.
Pretočnost ceste bo tako ključnega pomena za celotno regijo, je prepričana direktorica severno Primorske gospodarske zbornice Brigita Habjan Štolfa: ''Konec koncev je naše gospodarstvo zelo izvozno naravnano. Imamo mnoga uspešna podjetja, ki poslujejo s tujino. Ta avtocestni krak, ki gre skozi celo Vipavsko dolino, je pomemben za pretočnost in za uspešno delovanje našega gospodarstva. Želimo si, da projekt čimprej gre v realizacijo, vsekakor pa je pomembno, da se istočasno z vzpostavitvijo protivetrne zaščite izvede kompletna obnova cestišča, ki bo omogočala prometno varnost za vse udeležence.''