Z novo prometno strategijo do dolgoročne povezljivosti in lažje dostopnosti na Bovškem

Občina Bovec je zaključila s pripravo nove Občinske celostne prometne strategije (OCPS). Gre za enega pomembnih korakov na poti razvoja na področju prometa in trajnostne mobilnosti v občini, saj je to dokument, ki v smeri celostnega prometnega načrtovanja nadgrajuje že sprejeto strategijo iz leta 2018.
Kot nam pove Milan Štulc z bovške občine nova strategija v ospredje postavlja občana kot uporabnika prostora in njegovo kakovost bivanja: "Trajnostno načrtovanje mobilnosti pa je eden osrednjih vzvodov za zmanjšanje prometnih obremenitev, za izboljšanje dostopnosti in tudi za zagotavljanje dolgoročne kakovosti življenja na Bovškem, ki združuje izjemne naravne danosti, bogato kulturno dediščino ter tudi pomembne turistične in rekreacijske potenciale, čeprav se po drugi strani Občina Bovec sooča z izrazitimi prostorskimi omejitvami, zahtevnim gorskim reliefom ter prometnimi izzivi, povezanimi z razpršeno poselitvijo in sezonskimi pritiski turizma."
Nova celostna prometna strategija pa je pomemben pogoj tudi pri prijavi na razpise za državna in evropska sredstva. Občina Bovec si bo z njimi seveda želela zagotoviti dolgoročno povezljivost in lažjo dostopnost celotnega območja tako za prebivalce kot za turiste.
Strategija temelji na povezovanju vseh oblik mobilnosti, zmanjševanju odvisnosti od osebnega avtomobila ter krepitvi dostopnosti in povezanosti, tako znotraj občine kot v sodelovanju s sosednjimi občinami in širšim regijskim prostorom. To bodo skušali doseči tudi z gradnjo novih pešpoti, dograditvijo manjkajočih odsekov ali rekonstrukcijo obstoječih kolesarskih površin, uvedbo sistema izposoje koles, ureditvijo avtobusnih postajališč in optimizacijo šolskega prevoza ter celovito preureditvijo ulic in cest.
Prednostna naloga je ustvarjanje varnega, okolju prijaznega in socialno vključujočega prometnega sistema, ki bo podprl policentrični razvoj regije in zmanjšal pritisk na občutljivo okolje Julijskih Alp. Strategija se bo izvajala do leta 2032, vre financiranja pa bo bovška občina črpala iz sredstev občinskega proračuna, državnega proračuna, Triglavskega narodnega parka in Evropske unije.
Strategija je bila pripravljena na način, da vključuje predloge, želje in potenciale območja tako strokovne kot laične javnosti.


