Aprila je bila na Kostanjevici v Novi Gorici obnovljena čezmejna pot, ob njej je bila postavljena tudi nova urbana oprema. Toda ob vsakem večjem dežju se pesek med granitnimi kockami, s katerimi je pot tlakovana, spira, tako da kocke štrlijo s površine in hoja po njih ni stabilna. Spiranje peska pa je izrazitejše tudi na račun naklona poti.
Na slovenski strani je pot na dolžini 140 metrov zgradila novogoriška mestna občina, za kar je odštela 145.000 evrov. Za pojasnila v zvezi z nastalo situacijo smo se obrnili na Jerneja Kogoja, vodjo službe za investicije.
„Na to lahko rečemo, da je bilo z vidika mnenjedajalcev zahtevana neka sonaravna ureditev teh kock, tako da je projektant predvidel rešitev kot je sedaj izvedena.“
Mnenjedajalec je v tem primeru Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije. Kot še dodaja Kogoj, so o spiranju peska že obvestili izvajalca, ki je stanje že popravljal, a se spiranje ob močnih nalivih ponavlja. "Zato," dodaja Kogoj,
„bo potrebno poiskati neko drugo rešitev, je bila pa ta rešitev potrjena s strani mnenjedajalcev, ob zavedanju, da bo ob večjih nalivih potrebno praktično ta pesek ponovno postaviti na kocke.“
Kot še pojasnjuje Kogoj, bodo skušali s pristojnimi poiskati novo naravno rešitev, saj sintetična veziva v tem primeru ne pridejo v poštev.
Na zavodu za varstvo kulturne dediščine pojasnjujejo, da so novogoriški mestni občini kot investitorki marca lani izdali kulturnovarstveno soglasje na projekt, ki je predvideval tlakovanje dela poti tudi z granitnimi kockami, niso pa izdali kulturnovarstvenih pogojev, s katerimi bi izrecno pogojevali takšno izvedbo. Na naše vprašanje, katera bi bila možna alternativa, ki bi jo zavod odobril, pa odgovarjajo, da se bodo o njej odločali, ko bodo dobili predloge za sanacijo stanja.