Vršiške zapornice v 14-dnevno testiranje

Pod prelazom Vršič se danes začenja dvotedensko testno delovanje sistema zapornic, ki bo urejal dostop do prelaza. Vozniki, ki bodo zapeljali na desni pas z namenom parkiranja na vrhu prelaza, bodo morali na zapornici vzeti parkirni listek. Tega bodo nato po prihodu na vrh prelaza namestili na vidno mesto v vozilu. Ob izhodu iz območja se bo zapornica samodejno odprla na podlagi prepoznave registrske tablice. V času testnega obdobja bo parkiranje sicer brezplačno.
Vršiški zapornici, ena na bovški, druga pa na kranjskogorski strani, je financirala Republika Slovenija. Namen vzpostavitve sistema je boljše upravljanje prometa in parkiranja na tem prometno in turistično zelo obremenjenem območju, so sporočili z Direkcije za infrastrukturo. Bovški župan Valter Mlekuž. "Kaj bodo prinesle zapornice, je v tem trenutku težko reči. Vemo, da je treba najprej vzpostaviti sistem. Zdaj bo 14 dni poskusne dobe, pokazale se bodo prednosti in minusi. Jaz tudi vedno rečem, da je na Vršiču premalo parkirišč."
Trenutno je tudi na Vršiču urejenih le 39 od predvidenih 92 parkirnih mest, saj gradnja na tem območju še ni zaključena. Parkiranje bo do konca testnega obdobja ostalo brezplačno. Zapornice so nameščene na obeh vstopnih točkah vršiške ceste. Na kranjskogorski strani so postavljene za jezerom Jasna, na trentarski strani pa pred odcepom za izvir Soče. Na teh mestih se cesta razširi v dva vozna pasova. Levi pas bo služil kot tranzitna cesta čez prelaz Vršič, desni pas pa bo namenjen obiskovalcem, ki želijo svoje vozilo parkirati na vrhu prelaza na približno 700 metrov dolgem odseku ceste, kjer je predvidena ureditev parkirnih mest.

Bovški svetniki so na seji prejšnji teden že potrdili cene parkirnine, za osebna vozila, motorna kolesa in kombije bo prva in vsaka naslednja ura stala dva evra, v sezoni, torej, med 15. junijem in 15. septembrom pa pa štiri evre. Avtodomarji bodo medtem v sezoni za eno uro parkiranja odšteli 15 evrov. V poletnem času bodo na voljo tudi brezplačni avtobusni prevozi, celoten projekt pa je po oceni Ministrstva za infrastrukturo vreden okoli 10 milijonov evrov.


