V Destinaciji Nova Gorica in Vipavska dolina so prvo polovico letošnjega leta zaključili z rastjo prihodov in prenočitev, upada pa delež domačih gostov.
»Lahko rečem, da smo res zadovoljni, kako je bil obisk naše turistične destinacije v prvi polovici leta, kajti smo v tem obdobju na našem območju zabeležili kar 55.900, se pravi skoraj 56.000 prihodov, kar predstavlja, če primerjamo z letom 2022, 12 odstotkov ljudi več nas je obiskalo,« pojasnjuje direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina Erika Lojk in dodaja, da se je povečan obisk izkazal tudi v višjem številu nočitev. Teh je bilo 106.000.
»Smo letos opazili, da je malenkostni upad slovenskega gosta zaradi tega, ker so lani Slovenci še vedno uporabljali turistične bone. Je pa potem ta rast vidna v večjem preskoku pri povečanju števila tujih gostov.«
Sicer pa struktura tujih gostov ostaja podobna kot lani. Najštevilčnejši ostajajo gostje iz Italije, sledijo pa Nemci, Hrvati, Madžari, Avstrijci in Nizozemci. Letos so zaznali povečan obisk francoskih gostov tudi v turistično informacijskih centrih.
K dobrim rezultatom so botrovale tudi letošnje novosti. Zavod je v maju objavil nov poziv za ponudnike za prenovo obstoječe ponudbe TOP doživetij, s katerim želi spodbuditi tudi razvoj trajnostnih doživetij: »Letos je novost, seveda, nov Turistično informacijski center v Bukovici, ki smo ga odprli s 1.7., novost v naši destinaciji je tudi odprt nov hostel tukaj v Solkanu. V letošnjem letu tudi ponovno našim gostom nudimo prenovljen spisek odprtih kleti,« ki so jim letos dodali fiksne urnike degustacij vin.
Novost letošnjega leta so tudi vodeni ogledi mest Ajdovščine in Nove Gorice, nastaja pa nov produkt ogleda gradu Rihemberk za družine, ki se bo za tuje obiskovalce izvajal v angleščini.
Sicer pa je obisk v letošnjem poletju krojilo tudi vreme, še posebej kar zadeva namestitve v kampih. Kljub temu ponudniki navajajo, da so kapacitete do začetka septembra dobro zasedene, še pove Erika Lojk.