Robin Logo
Informativni spletni portal za Goriško / Severno Primorsko

Tradicionalne metode poučevanja preživete, o novih pristopih včeraj na dornberški osnovni šoli

Os Dornberk Poucevanje

Učitelji iz Goriške regije so včeraj na Osnovni šoli Dornberk spoznavali inovativne oblike poučevanja. Gre za širjenje dobrih praks med učitelji, ki mu sledi tudi pogovor o izzivih pri poučevanju.

To ni prvič, da je dornberška šola odprla svoja vrata na ta način, je povedala ravnateljica Dragica Vidmar: "V bistvu so moje sodelavke pripravile skorajda lahko rečem njihove običajne učne ure, v katere vključujejo te inovativne oblike, tako da so učitelji iz sosednjih šol, pa tudi s strani svetovalke Zavoda za šolstvo, prišli opazovat ta pouk."

Ne ostajamo pri starih metodah, je povedala učiteljica 1. razreda na Osnovni šoli Dornberk, Klara Milanič. Kot je pojasnila, se zadnja leta veliko posvečajo formativnemu spremljanju, ki ga poskušajo čim bolj vključiti v pouk, novi didaktični pristopi pa imajo prednosti tako za učence kot tudi za učitelje: „Gre predvsem za to, da otroci svoje učenje spoznavajo, ne samo, da se učijo, tudi razmišljajo o tej poti učenja. Njihovega znanja ne ocenjujejo samo učitelji, ampak ga spremljajo tudi sami."

Podobnih izobraževanj se udeležujejo tudi sami, saj, kot dodaja, so tradicionalne metode poučevanja preživete. Taki dogodki potekajo večkrat, potrjuje Mariza Skvarč, predstojnica novogoriške enote Zavoda za šolstvo, sledi pa strokovni pogovor, na katerih učitelji razpravljajo o učinkovitih metodah učenja, izzivih, s katerimi se srečujejo in raznolikostmi med učenci: „Od otrok iz drugih kulturnih in jezikovnih okolij, do nadarjenih učencev, katerih potenciali in talenti so velikokrat spregledani pri rednem pouku, pa do učencev, ki imajo takšne in drugačne težave, posebnosti. Ta raznolikost je tako velika, da se ne izkazujemo več kot učinkovite metode, ki smo jih bili tradicionalno vajeni, da je lahko učitelj s celotnim razredom delal na en način.“

Kar pomeni z vidika strokovnih znanj učiteljev dodatne izzive, je sklenila. Tovrstna izmenjava znanj je tudi priložnost, da dobijo učitelji povratno informacijo o svojem delu, čeprav je glavni poudarek na tem, kako se učijo otroci. „V vseh teh pristopih je inovativno to, da skušamo spodbujati aktivno učenje v času, ko so učenci v šoli, na načine, da se v čim večji meri izkoristijo njihovi potenciali in kar je ključno, da razvijemo pri otrocih samostojnost, odgovornost in sposobnost regulacije.“

Le tako bodo, še poudarja Škvarč, nove generacije otrok opolnomočili, da se bodo znašli v življenju in se znali prilagajati.

Deli z drugimi:
Najbolj brano
Aktualno

Kaj prinaša leto Evropske prestolnice kulture? V torek med 11. in 12. uro na Radiu Robin

Preberi več

SUPER KOLO SREČE V SUPERNOVI MERCATOR AJDOVŠČINA

Preberi več

Rojeni s podjetniško žilico? V Korakih do uspeha ta ponedeljek z Dorjanom in Juretom Birso!

Preberi več
Ne zamudi
volume-highmagnifiercrossmenuchevron-down