Prvi petek v avgustu obeležujemo mednarodni dan piva, namenjen druženju ljudi, ki jih združuje spoštovanje do piva. Združenje slovenskih pivovarn, ki deluje pod okriljem Gospodarske zbornice Slovenije, danes v Petrovčah organizira dogodek s poudarkom na dvigu kulture pitja piva. Dogodka se udeležuje tudi Andrej Sluga iz novogoriške pivovarne Reservoir Dogs:
„Člani združenja slovenskih pivovarn smo to usmerili predvsem kot en pregled dela, stik z mediji, tudi „opinion makerji“. Tukaj smo imeli župana, predstavnike turistične organizacije, kjer se pogovarjamo o projektih trženja piva. Bolj kot nek obračun preteklega leta in planov za naprej.“
Prodaja v novogoriški pivovarni je po rekordnem letu 2022 nekoliko upadla, kar pripisuje tudi slabšim vremenskim pogojem in naravnim katastrofam v Sloveniji.
„Se bomo pač prilagodili tudi temu. Letošnje leto je podobno kot lani. Se pravi, leto 2022 je bilo rekordno, sedaj smo pa nekje na nivoju pred covidom, tako da se moramo še potruditi, da bi prišli na nivo predcovidnih let.“
Pivovarje že vrsto let žuli previsoka trošarina, ki je višja kot pri sosednjih državah.
„Dvakrat je višja kot v Italiji, dvakrat višja kot v Avstriji, trikrat višja kot na Madžarskem, dvainpolkrat višja kot na Hrvaškem. Ta obdavčitev se nam zdi popolnoma nepotrebna, blokira naš razvoj, recimo v Nemčiji je trošarina petkrat nižja kot v Sloveniji. Borimo se z okoljem, ki ni prav ne vem koliko naklonjeno naši proizvodnji. To zagotovo ni poslovno okolje, ki bi bilo ugodno za našo branžo.“
V zadnjih dveh letih je tudi več pivovarn zaprlo svoja vrata, med njimi tudi prva kraft pivovarna pri nas, HumanFish, še vedno se poznajo tudi posledice daljšega zaprtja lokalov med epidemijo covida. Tržni delež kraft piv v Sloveniji je okrog 2 odstotka, tako da je to še vedno nišni produkt, pristavlja Sluga.