Novo Gorico in Gorico bo prihodnje leto povezal projekt Evropske prestolnice kulture, mesti pa že nekaj let na več področjih ustvarjata skupno somestje, katerega najvidnejši simbol je Trg Evrope. Na trgu sedaj poteka celovita prenova, v neposredni bližini pa je odprtih še nekaj gradbišč, med drugim se posodablja in preureja tudi novogoriška železniška postaja. EPK je tako rekoč pred vrati, še vedno pa ni jasno, ali bo med novogoriško in goriško železniško postajo možna vzpostavitev potniškega prometa, o čemer je že dolgo govora.
„Kolikor jaz vem, se Slovenske železnice zelo trudijo, da do rešitve pride, ampak kolikor jaz vem, rešitev ni v naših, slovenskih rokah, ampak je v italijanskih. Verjamem, da bosta tudi župana na obeh straneh lahko pripomogla,“ je pred dnevi v Novi Gorici na to temo dejala ministrica za infrastrukturo, Alenka Bratušek.
Kaj torej glede tega lahko naredijo na občini? „Kar se naših pristojnosti tiče, kot občina smo se že večkrat pogovarjali, jaz sem se že večkrat pogovarjal s kolegom županom, pa tudi s predstavniki naših železnic. Kot razumem, se zatika pri certificiranju vlakov, ki vozijo po Sloveniji. Ti namreč naj bi bili certificirani za vožnjo pri nas, v Avstriji in na Hrvaškem, ne pa v Italiji,“ pravi novogoriški župan Samo Turel in nadaljuje:
„Italija si je očitno na tem področju pridržala nekaj, kako bi rekel, manevrskega prostora. Kar bo v naši moči, bomo tudi mi skušali z Italijani doseči, da bi vsaj ta poteza Nova Gorica – Gorica, povezava obeh železniških postaj uživala morebiti nek poseben tretma, vsaj za čas EPK in zakaj pa ne, tudi kasneje.“
V Slovenskih železnicah so za STA pojasnili, da z italijanskim državnim železniškim prevoznikom Trenitalija preverjajo možnost vzpostavitve povezave med postajama Nova Gorica in Gorica v času EPK, da bodo povezave do Nove Gorice iz Jesenic in iz Divače med EPK 2025 ostale v podobnem obsegu kot doslej, vozni red pa bo odvisen od infrastrukturnih možnosti in dodatnih povezav, ki jih bodo morda uspeli vzpostaviti s podjetjem Trenitalia.