Več kot 370 goriških devetošolcev iz 12 osnovnih šol na Goriškem je danes spoznavalo poklice in bodoče delodajalce. Novogoriška Območna obrtno-podjetniška zbornica se že več kot desetletje posveča seznanitvi mladih s poklici, na različnih lokacijah so jih letos predstavili 40.
Kot pojasnjuje Siniša Lozar, Predsednik odbora za promocijo poklicev pri Območni obrtno-podjetniški zbornici Nova Gorica, so letos dogodek nadgradili tako, da so še več poklicev devetošolcem predstavili neposredno pri delodajalcih. „Je pa želja tako: nabrat nabor teh naših članov, kateri bi se radi predstavili, ker danes se vsi ne morejo predstaviti, ne moremo peljati na vse lokacije. Malo je še v povojih, ampak neko bolj direktno interaktivno sodelovanje med učenci in poslovalnicami, kot neki mali informativni dnevi.“
Zanimanje za poklice med devetošolci je bilo različno. Precej se jih je prijavilo na predstavitev gostinske dejavnosti. „Ker moj tata je kuhar in imam tudi jaz rad to dejavnost.“
Pa je plača pomemben dejavnik pri odločanju za poklic? „Ne, važno mi je, da uživam, kar delam.“
Kar nekaj deklet zanima poklic policistke. „Že ko sem bila majhna, sem gledala filme in serije in mi je bila vedno všeč akcija.“
In kaj policistka priporoča vsem, ki se odločajo za ta poklic, je res tako razgibano kot na filmskem platnu? „Ni samo tilu-lilu po ulicah kot je tam in da se bomo streljali povsod, je pa kar se tiče preiskovanja kaznivih dejanj, bi lahko rekla, da na kakšnih mestih smo tam-tam.“
Da so taki dogodki zelo pomembni za promocijo poklicev, se strinja tudi Boris Tušar, direktor Manufakture: „Vsekakor so selo pomembni, ker podjetje živi od svojih zaposlenih, od dobrega kadra in vzgoja dobrega kadra se začne že v šolah. Nadgradimo ga sami s prakso v naših trgovinah, Manufaktura je bila vedno odprta, stari smo 62 let, za trgovski kader in to pobudo smo z veseljem sprejeli.“
Med mladimi se je letos povečalo zanimanje za poklice, ki veljajo za deficitarne, po drugi strani pa je novogoriška Območna obrtno-podjetniška zbornica pri prijavah za promocijo poklicev zabeležila 50-odstotni upad zanimanja za poklic kozmetičnega tehnika.