Robin Logo
Informativni spletni portal za Goriško / Severno Primorsko

Novi vlaki po petdesetih letih tudi na progi Jesenice-Sežana

Med infrastrukturnimi projekti na severnem Primorskem, povezanimi z železnico, je tudi nadgradnja postaje Most na Soči. V povezavi z urejanjem območja v Novi Gorici, ki bo dokončano do leta 2025, pa se bodo izvedli infrastrukturni ukrepi v Prvačini, Šempetru pri Gorici in na progi proti italijanski Gorici. Novi vlaki Slovenskih železnic pa že vozijo tudi na progi Jesenice–Sežana.

Most na Soči je eden od multimodalnih centrov, je ena od večjih postaj na progi, ki je tudi vozlišče različnih oblik javnega prometa. Tam je končana idejna zasnova projekta, potem naj bi šlo naprej v izvedbeno dokumentacijo in v izvedbo, ki je v letu 2025,“ pojasnjuje Matjaž Marušič iz Konzorcija za Bohinjsko progo.

Slovenske železnice pa so začele s postopnim posodabljanjem voznega parka z novimi dizelmotornimi garniturami. Z novim voznim redom, ki je stopil v veljavo konec minulega leta, bodo predvsem v času poletne sezone na voljo nekatere dodatne povezave, prilagojene zlasti turistom.

Končno je po skoraj petdesetih letih na tej progi nov, sodoben vlak. Trenutno sicer ena garnitura, ki opravlja posamezne vožnje med Jesenicami in Sežano. Ob vikendih prihaja direkten vlak iz Ljubljane, tudi v sestavu tega novega motornika, postopoma pa naj bi se ta vozni park posodabljal in, kot obljubljajo pri Slovenskih železnicah, naj bi pri naslednjem naročilu teh novih vlakov, ki je v teku, upoštevali tudi nekatere specifike Bohinjske proge, sploh kar se tiče povečanega prostora za prevoz koles.“

Novi vlaki imajo tudi druge prednosti: ker so nizkopodni, omogočajo lažji dostop za gibalno ovirane osebe, odlikujejo jih boljši pospeški in vlečna moč, kar se bo nekoliko poznalo pri skrajšanju časa potovanja, poleg tega so klimatizirani in imajo velika panoramska okna, prepeljejo pa tudi več potnikov v primerjavi s starimi vlaki, še našteva Marušič.

Načrtuje pa se tudi uvedba vlakov proti italijanski Gorici.

„Glede čezmejnega prometa so pogovori na bilateralni ravni med Republiko Slovenijo in Furlanijo – Julijsko krajino v teku in je še vse odprto, kateri prevoznik bo sploh izvajal te prevoze. Posledično tudi s kakšnimi vlaki se bodo ti prevozi izvajali. Ampak glede na to, da so zahtevane homologacije, tudi če se bo to izvajalo s slovenskimi vlaki, bodo to nove garniture, ker bi bilo nesmiselno ta drag postopek homologacije izvajati za te petdeset let stare vlake,“

še pojasnjuje Matjaž Marušič.

Foto: M. Marušič

Deli z drugimi:
Aktualno

V "hiši zmajev" o simbolu slovenstva ta torek, takoj po 11.!

Preberi več

Ta ponedeljek, takoj po 11.: Iz pogorišča v Zeleno srce Krasa

Preberi več
Ne zamudi
Zvočni arhiv
volume-highmagnifiercrossmenuchevron-down