Robin Logo
Informativni spletni portal za Goriško / Severno Primorsko

Mes: "Obnova regionalnih železniških prog je v načrtu po letu 2026. Tudi Sežana-Jesenice."

Vlak Nova Gorica Nov Peron 2025

Z 8. februarjem bo vzpostavljena čezmejna povezava med Novo Gorico in Mestrami oz. Benetkami. Po dva para italijanskih vlakov bosta vozila med vikendi dopoldan in popoldan, v bodoče pa naj bi se z Italijo ustvarile tudi druge povezave z vlakom. Po prvotnih napovedih naj bi se na prizorišče uradnega odprtja EPK v soboto na Trg Evrope z vlakom pripeljala tudi predsednika obeh držav, Nataša Pirc Musar in Sergio Mattarella, a se to ne bo zgodilo.

Prenovljena železniška postaja Nova Gorica je bila namenu uradno predana minuli petek. Celotna investicija je obsegala 61 milijonov evrov, od tega je 43 milijonov evropskih sredstev, je poudarila Ministrica za infrastrukturo, Alenka Bratušek: „Je pa prav ta konkreten projekt po naši oceni mnogo več kot železniška postaja, je projekt, objekt, ki nekaj daje Gorici, njenim prebivalstvom, daje možnost razvoja Gorici, predvsem tudi povezuje Novo Gorico in Gorico.“

Na progi Sežana – Jesenice se je lani prepeljalo 240.000 potnikov, na področju železniškega potniškega prometa, na ravni države pa so zabeležili 17 odstotkov več uporabnikov kot predhodno leto. Kot še dodaja Bratušek, je bilo železniško omrežje po celotni državi vrsto let zapostavljeno, kar pa si želijo izboljšati. Direktor Slovenskih železnic, Dušan Mes: „Trenutno se po Sloveniji pospešeno gradi, predvsem glavni križ – Primorska iz Kopra proti Ljubljani, Ljubljana, glavna železniška postaja, seveda pa v prihodnosti pridejo na vrsto tudi regionalne proge, ena od teh je tudi Sežana – Jesenice. Upam, da bo čim prej v programu za rekonstrukcijo.“

Regionalne proge po njegovi oceni pridejo na vrsto po letu 2026. Mes priznava, da so potovalni časi iz Nove Gorice v Ljubljano predolgi in dodaja, da tudi po obnovi regionalne proge Sežana – Jesenice ne bodo bistveno krajši: „Zato, ker je ključen problem med Ljubljano in Sežano oz. Ljubljana – Divača. Ker bo na tem mestu treba narediti poenostavitve, se pravi nove odseke, ki bodo skrajšali razdalje. Na obstoječi konfiguraciji proge je težko skrajšati potovalne čase. Za bistveno skrajšanje potovalnih časov je potrebno zgraditi nove odseke, to se tudi načrtuje na nivoju Republike Slovenije.“

Po Mesovih besedah bi radi odseku proti Novi Gorici dosegli nadgraditev proge in ukinitev večine prečkanj cest, na ta način bi lahko vlaki vozili hitreje. „Tako da verjetno bi bil lahko cilj Ljubljana – Sežana in potem proti Novi Gorici nekje med uro in pol do uro štirideset. To je tisto, kar mislim, da je v tem trenutku s temi načrti, ki jih država dela, možno,“

zaključuje Mes.

Deli z drugimi:
Najbolj brano
Aktualno

To sredo, med 11. in 12. obiščemo Goče, kjer nastaja 8-milijonski turistični projekt

Preberi več

Torek na Robinu: Razširjena mreža konjeniških poti na severnem Primorskem

Preberi več

SUPER KOLO SREČE V SUPERNOVI MERCATOR AJDOVŠČINA

Preberi več
Ne zamudi
Oglasi
volume-highmagnifiercrossmenuchevron-down