Javni zavod Miren Kras je že v preteklih letih v prostor Občine Miren-Kostanjevica uspel zvabiti veliko turistov. Da je to ena popularnejših točk postanka v regiji, pričajo tudi letošnje številke, ki so celo višje kot leta 2019, ki ga v povezavi s slovenskim turizmom tako radi imamo za zgled.
Veliko je k temu pripomoglo tudi novo postajališče za avtodome v Selah na Krasu. Direktorica zavoda Ariana Durnik je povedala: ''Nova turistična ponudba za kamperiste je zaživela nad pričakovanji. Imeli smo blizu 270 kamperjev od julija do konca oktobra. Večinoma prihajajo iz tujih držav- kar 98 odstotkov je bilo tujcev, največ Nemcev, Švicarjev in Francozov. To so zelo zanimivi trgi v primerjavi z ostalimi nočitvami, kjer še vedno prevladujejo najbližji - Italijani, Avstrijci - in vzhodnjaki - Madžari, Poljaki in Čehi.''
Iščejo se že novi viri financiranja, da bi poleg postajališča za avtodome uredili tudi prostor za šotore. Kar 13-odstotno rast beležijo v ostalih nočitvenih kapacitetah, več obiska ima tudi Pomnik miru na Cerju: ''To so zelo vzpodbudne številke. Veseli nas tudi to, da se nadgrajuje ponudba nočitev, imamo kar 4 nove ponudnike apartmajev, tako na kraškem delu kot v dolini. Zgodba turizma je eden od vlečnih oz. paradnih konj Občine Miren-Kostanjevica, in seveda tesno vpeti smo v kraško regijo in v Vipavsko dolino. Z roko v roki načrtujemo razvoj turizma tudi z ostalimi destinacijami.''
Tako sooblikujejo vizijo razvoja turizma v tem okolju. Načrti za naprej so povezani z Evropsko prestolnico kulture v letu 2025, ko se na celotnem Goriškem obeta nekajmilijonski obisk: ''Pripravljeni moramo biti tako s ponudbo nastanitev in gostinstva kot ostalih turističnih storitev, vezanih na vodniške službe, prevoze, na drugi strani so programi. Del programov bodo izvajale neposredno zadolžene inštitucije - GO!2025 in ETZS na italijanski strani, turistične destinacije pa že sedaj razvijamo produkte, ki so vsebinsko vezani na Evropsko prestolnico kulture.''
Poskušali bodo postati zanimivi za ciljne skupine, ki jih ne zanima zgolj kultura kot umetnost, ampak tudi kultura prostora, hrane, lokalnih struktur in tako naprej.