Je učni načrt v osnovnih in srednjih šol preobsežen, je primarna vloga šolskega sistema vzgoja, je šolski sistem dovolj prilagodljiv, da stopa v korak hitrim spremembam v tehnologiji in družbi? Ta in številna ostala vprašanja so načeli na včerajšnji okrogli mizi v Mladinskem kulturnem centru Hiša Mladih Ajdovščina, kjer so na razpravo Šolstvo na razpotju – med kredo, tablo in on-line učenjem povabili šolnike, gospodarstvenike, dijake in širšo javnost.
Namen dogodka je bil opozoriti na vprašanja digitalizacije šolstva, ki vplivajo na celoten učni proces, obenem pa tudi na druge vidike življenja mladih. „Čeprav smo izpostavljali težave, ki jih tehnologija prinaša, pa po drugi strani lahko tehnologija mnogo stvari olajša, mi se moramo danes marsikaj naučiti, da bomo znali balast zmanjšati na minimum in izkoristiti tehnologijo, zato da bo delovala v naš prid in racionalizacijo časa, in omogočala krepiti tiste vrednote, ki smo jih poznali včasih, bolj kot danes.“
je strnil svoje misli ravnatelj srednje šole Veno Pilon Ajdovščina Andrej Rutar. Predvsem po obdobju covida se je stanje na področju branja in pisanja med učenci zelo poslabšalo, ugotavlja učiteljica na osnovni šoli Draga Bajca Vipava, Vida Trošt: „Otroci so na računalnikih vešči, zelo vešči, mnogokrat celo bolj vešči kot učitelji, gotovo tudi bolj kot starši. Mnogi imajo tudi zelo zgodaj telefone, ker so starši zelo skrbni, da ne bi njihov otrok zaostajal. Ne vem, če je to prava smer, otroci se morajo družiti.“
Gospodarstveniki pričakujejo kader z željo po delu, delovnimi navadami in željo po učenju, pa poudarja Jurij Bovcon s podjetja ENOOP: „Mislim, da so generacije tako nove, da je potrebno posodobiti, kako pristopamo in se učimo, predvsem pa, kako v realnosti potem funkcioniramo. Funkcionalna pismenost se precej slabša. Gotovo ni tu krivec samo šolstvo, so tudi telefoni, tudi digitalizacija sama po sebi ne prinese rešitve.“
„Zdi se mi, da moramo predvsem najti srednjo pot, pri kateri moramo vzeti najboljše stvari iz enega in drugega sklopa ter jih na koncu združiti v eno. Tako da dobimo funkcionalen sistem, s katerim se lahko učimo in tudi dosežemo dobre rezultate,“ pa razmišlja dijakinja 1. letnika ajdovske srednje šole Veno Pilon, Ajda Stibilj.
Na dogodku je bilo slišati tudi o številnih stiskah, ki jih doživljajo dijaki in učenci, tako zaradi pritiska dobrih ocen kot tudi zaradi pomanjkanja medosebnih stikov. Dogodek je povezoval Timotej Lemut z Zavoda Beta, ki je razpravo priredil v sklopu Evropskega tedna mladih, v sodelovanju z zavodom Movit.