Pred nekaj tedni se je v javnosti pojavila informacija, da so kraški podjetniki obupani, saj zaradi zelo dolgih postopkov pri izdaji dovoljenj na upravni enoti v Sežani močno trpi njihov posel. Zgolj na uporabno dovoljenje čakajo od tri do šest mesecev, za gradbeno pa leto do leta in pol.
Prav tako so nezadovoljni posamezniki, ki čakajo na vselitev v nove objekte, podobno lahko rečemo za občine, ki tvegajo izgubo milijonskih sredstev z naslova evropskih razpisov. Drugod gre vse skupaj bistveno hitreje.
Denimo, na UE Ajdovščina tovrstnih težav ne zaznavajo: ''Na Upravni enoti Ajdovščina je v povprečju čakanje na uporabno dovoljenje do enega meseca, na gradbeno dovoljenje pa do dva meseca,'' je razkril načelnik Oton Lahajnar.
Podobno lahko rečemo tudi za UE Nova Gorica: ''Mi smo v roku izdali gradbena dovoljenja za ključne projekte v Mestni občini Nova Gorica,'' je dejal načelnik Andrej Markočič.
Je pa res, da se vse UE v tem trenutku soočajo s pomanjkanjem kadra. Na sežanski upravni enoti so, kljub dolgim čakalnim obdobjem, dejali, da delujejo v skladu z zakonom, so pa opozorili, da se s kadrovsko stisko ubadajo vse upravne enote v državi. Tako pravijo tudi na Ministrstvu za javno upravo.
S tem se poistovetijo tako na Ajdovskem: ''Moram poudariti, da so javni uslužbenci res polno obremenjeni, tako da ne moremo govoriti o morebitnih naših rezervah in če bo tudi v prihodnje prihajalo do rasti števila upravnih postopkov bo ob obstoječi tehnološki podpori treba tudi našo upravno enoto kadrovsko okrepiti,'' ...
… kot tudi na Goriškem: ''Upravna enota Nova Gorica ima izziv bolj z naslova, če se dotaknemo zgolj oddelka za okolje in prostor, da imamo kar tretjino uslužbencev na dolgotrajni bolniški odsotnosti, govorimo o letu in več. Tukaj morajo druge sodelavke to nadoknaditi.''
Nekateri uslužbenci se podajajo tudi novim poslovnim izzivom naproti, ustrezno usposobljeno in izobraženo, predvsem pa izkušeno delovno silo, ki bi jih lahko nadomestila, pa je na današnjem trgu skoraj nemogoče dobiti, dodaja Markočič.
Vse skupaj predstavlja izziv, ki bi ga morali nasloviti in se ga lotiti že včeraj, če bi želeli, da v prihodnje ne bo prihajalo do dolgih, predolgih čakalnih linij.