Destinaciji Brda in Miren Kras tokrat združujeta moči v skupni kampanji promocije dveh lokalnih surovin in dveh njunih paradnih konjev sezonskih okusov. Češnje in šparglji bodo od 1. maja pa vse do 16. junija privabljali t.i. okuse ljubezni.
Kampanja z zanimivo kombinacijo špargljev in češenj pod isto streho združuje tako menije dostopne širši javnosti, ki jih bo pripravljalo 11 gostincev iz obeh destinacij, kot gala večerjo z 9 kuharskimi šefi iz destinacij Miren Kras, Brda in sosednje Italije. To bo 22. maja v Vili Vipolže gostil nosilec Michelinove zvezde Tomaž Kavčič.
"Zavedamo se, da je povezovanje izjemnega pomena. S tem ustvarjamo neko dodano vrednost in, seveda, dodano ponudbo za obiskovalce, ki nas obiščejo. S tem, seveda, ciljamo, da pridobimo nove obiskovalce na širši destinaciji oziroma v naši regiji. Seveda pa si prav s tovrstnimi aktivnostmi obetamo tudi povečevanje števila nočitev in pa pospeševanje same prodaje pred domačim pragom," je povedala direktorica ZTKMŠ Brda Tina Novak Samec.
O izzivih pridelave in uporabe obeh surovin bodo 7. maja spregovorili na strokovnem posvetu v mirenski gostilni Bric, kampanjo pa zaokrožujeta oba lokalna paradna dogodka: Praznik špargljev v Orehovljah in Festival briške češnje po briških vaseh, ki bosta zadišala tudi po čezmejnem sodelovanju. Promocijsko kampanjo in gala večerjo Okusi ljubezni bo na svoj značilni način začinil slovenski vsestranski umetnik Tilen Artač.
"Smo izkoristili to, kar imamo najboljšega, v Brdih češnje, v Miren Krasu šparglje, in na nek način podaljšali sezono v naših tradicionalnih gostilnah, na turističnih kmetijah in tudi v vrhunskih restavracijah, s čimer nekako dosegamo, prilagajamo ponudbo različnim zahtevnim obiskovalcem, kupcem, gurmanom, foodijem, kakorkoli jih imenujemo in na nek način spodbujamo naše gostince, da so veliko bolj kreativni," dodaja direktorica zavoda Miren Kras Ariana Durnik.
Kakšen izziv pa je bila kombinacija češnja-špargelj za gostince? Anuški Štekar iz Hiše Štekar ta ni predstavljala težav: "Ja, meni se zdi ta kombinacija zelo super. S šparglji je mogoče narediti od neke juhe, pa do sladice, vse kar želiš, vse uspe iz špargljev. Da damo še češnje zraven, je samo še en dodatek, malo to olepšamo, izgleda bolj fino. So pa te kombinacije sladko-slane zelo v redu, ne."
Na včerajšnji predstavitvi kampanje sta delček menija poleg Hiše Štekar razkrila tudi Jasmina in Jurij Golob iz Gostilne Štirna. Jasmina je o novem izzivu povedala: "Kako to kombinirati? Najprej smo se malo tako zamislili, ampak je vse mogoče. Kuhinja je živa stvar. Praktično vsako jed je mogoče kombinirati in sladko in slano, tako da je na koncu nam uspel kar en lep meni."
Meniji vseh sodelujočih gostincev so sicer že na voljo na spletnih straneh obeh destinacij.
Če je sezona špargljev že v polnem teku, se bodo pa ravno češnje letos pustile čakati. Nedavno neugodne vremenske razmere so njihovo zorenje nekoliko upočasnile. Predsednik Združenja sadjarjev Brda Radovan Jelina jih napoveduje med 5. in 10. majem. Izpada naj bi bilo sicer okrog 10 odstotkov, kljub temu pa pravi: "Glede na nastavek, ki je bil viden na začetku (ob cvetenju, op.a.) izpad naj ne bi bil tako velik, tako da si obetamo dobre solidne sezone."
Kakorkoli, na krožnikih v kombinaciji s šparglji gotovo ne bodo manjkale. Gostinski ponudniki jih imajo kot zamrznjene, vložene ali v obliki marmelad shranjene še od pretekle sezone. Zamisel, kako še bolj doživeti kombinacijo špargljev in češenj pa je tudi slepa degustacija menijev, kar sta na včerajšnji predstavitvi kampanje poskusili tudi direktorici obeh destinacijskih zavodov.