Direkcija za infrastrukturo je za prihodnja tri leta napovedala naložbe v Bohinjsko progo v okvirni vrednosti 300 milijonov evrov. Gre za največji vložek doslej, poudarjajo v Konzorciju za Bohinjsko progo in dodajajo, da gre za nujne posodobitve, ki so predpogoj za to, da postane proga konkurenčna. To bo prva faza celotne posodobitve, ki bo zajemala odsek od Jesenic do Bohinjske Bistrice, ki vključuje tudi postajna poslopja. Zaradi potreb Evropske prestolnice kulture pa je več naložb predvidenih tudi na širšem območju Nove Gorice, pojasnjuje Miro Kristan, koordinator Konzorcija za Bohinjsko progo.
„Gre za načrtovanje železniške postaje Most na Soči, gre za investicijo v kompleten kompleks železniške postaje Nova Gorica v kontekstu EPK, posledično pa vsebuje tudi selitev tovornega prometa v Prvačino in ureditev tamkajšnje železniške postaje.“
Poleg tega pa še za ureditev oz. selitev postajališča Šempeter pri Gorici bližje bolnišnice, kar bo postajališče približalo naselju. V tem sklopu bo urejen tudi povezovalni železniški lok proti Vrtojbi in s tem tudi proti Italiji, ki naj bi v končni fazi omogočil tudi dolgo pričakovano povezavo potniškega prometa dveh sistemov: slovenskih in italijanskih železnic oziroma vzpostavitev povezave dveh železniških potniških sistemov na relaciji med novo Gorico in Gorico.
„Kar je velika želja in še vedno upamo, da se bo to zgodilo v okviru leta 2025 in postalo to stalna storitev, da se bosta dve omrežji, dva sistema tako povezala in da bodo potniki lahko prehajali mejo brez nepotrebnih prestopanj in menjave različnih sredstev javnega prevoza.“
Predvidena je tudi selitev tovornega prometa iz Nove Gorice v Prvačino, vendar:
„Lokacija Prvačina je dejansko še vedno predmet presoje protipoplavne varnosti. Gre za sosled dokumentov, ki jih morajo pripraviti. Čakajo na celovit dokument za Vipavo, na podlagi katerega bodo izdelali še mikrolokacijsko študijo, potem pa bodo ta projekt lahko pripravili. V vsakem primeru računajo da bo ta selitev realizirana, vendar s prilagoditvami, ki bodo zahtevane znotraj protipoplavne študije.“
V zvezi s povezovanjem železniškega prometa z Italijo pa so italijanske železnice že napovedale tudi vožnjo vlaka od Benetk do Nove Gorice v času EPK. V Konzorciju za Bohinjsko progo se nadejajo, da bo s to pobudo uspelo tudi slovenskemu operaterju.