"Nove tehnologije so realnost, ampak težko me bo kdo prepričal, da bo umetna inteligenca lahko zamenjala prijazne ljudi z nasmehom," je danes na Dnevih slovenskega turizma v Novi Gorici dejal minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Umetna inteligenca prinaša številne priložnosti, med drugim lahko pospeši procese, optimizira stroške in zagotovi vpoglede v vedenje strank, nikakor pa ne more nadomestiti pristnega človeškega stika.
Da je turizem zrel za umetno inteligenco, ki bo zelo spremenila panogo je prepričana direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak. Med drugim je sposobna obdelati ogromne količine podatkov, s čimer lahko zagotovi dragocene vpoglede v vedenje strank in tržne trende, kar pomembno pomaga pri strateškem odločanju.
Umetna inteligenca po njenih besedah omogoča izboljšanje interakcije s strankami pred, med in po potovanju, zmanjšuje stroške, virtualni pomočniki oz. klepetalni roboti, ki jih poganja umetna inteligenca, pa lahko zagotavljajo 24-urno podporo strankam, pomagajo pri rezervacijah, s čimer izboljšujejo kakovost, učinkovitost storitev.
"Prej kot bomo te priložnosti pretvorili v prakso, bolj konkurenčni bomo,'' je še povedala Pakova. "Turizem bo vedno dejavnost, ki bo slonela na ljudeh, tehnologija pa je samo orodjem za izboljšanje pristne izkušnje, nikakor pa ne sme in ne more postati nadomestek za ljudi v tej panogi," se je strinjal tudi predsednik TZS.