Briški župan Franc Mužič je po mnenju Komisije za preprečevanje korupcije s svojim ravnanjem v postopku izbire ravnatelja dobrovske osnovne šole kršil integriteto. Ugotovitve komisije so pravnomočne. "Daleč od tega," pravi Mužič, ki meni, da bi se moral KPK ukvarjati z tehtnejšimi zadevami.
Na KPK so prejeli več prijav, obravnavali so županov dopis 19. maja lani svetu zavoda dobrovske osnovne šole, v katerem je podprl enega izmed kandidatov za ravnatelja, pri čemer so briški svetniki dan pred tem podali negativno mnenje vsem prijavljenim kandidatom. „Posredovanje osebnega mnenja župana z namenom vplivanja na izid glasovanja oziroma izvajanje pritiskov na potek postopkov ali sprejem odločitve sveta javnega zavoda predstavlja nedovoljeno poseganje v avtonomnost sveta zavoda in posledično ravnanje, ki ni v skladu s pričakovano integriteto župana,“ je ugotovila KPK.
„Kot to bereš, imaš občutek, da so te obsodili na smrt,“ je ugotovitve pospremil briški župan. „KPK naj bi se ukvarjal z nekimi zadevami, ki so vsebinske, kjer gre res za neka kazniva dejanja, gre se za neko pismo, ki sem ga napisal šolskemu svetu, predsednica sveta pa je ocenila, da to pismo krši zakone.“
Sam pa da ni želel vplivati na komisijo. „Ampak samo, da dam vedeti, da s tem v.d. ravnateljem, ki je bil leto dni, sem dobro sodeloval, smo tik pred izpeljavo velike investicije v višini 1,5 milijona evrov v nov vrtec in prav gotovo bi rad imel neko osebo na drugi strani, s katero se lahko pogovarjam in sodelujem.“
Mužič še pravi, da je s tem podal svoje mnenje, ni pa vplival na odločanje. Na odločitev se ne namerava pritožiti. KPK bi se po njegovem mnenju morala posvetiti veliko bolj resnim zadevam. „Govorimo o milijonskih prilaščenih sredstvih in koruptivnih dejanjih, tam jih ni nikjer, ne morejo priti do koncu, tukaj pa enega župana, ki da neko mnenje, s tako „robuko“ dajo vedeti javnosti, da je župan kršil integriteto. Daleč od tega, to sem vzel na znanje, in to gotovo to pismo, ki sem ga napisal, nisem niti pomislil, da delam kaj narobe.“
V KPK so poudarili, da bi v konkretnem primeru moral župan, če je želel podati določenemu kandidatu priporočilo o njegovem delu, to lahko storil zgolj v fazi pred prijavo kandidata na razpisano mesto ravnatelja. Z ravnanjem, kot je bilo ugotovljeno v predmetnem postopku, pa se izniči načelo enakopravnosti in namen pravno reguliranih postopkov, ki naj bi zagotavljali objektivno presojo. Komisija hkrati izpostavlja, da je že marca lani na vse slovenske občine naslovila priporočila, ki so se dotikala tudi tovrstnih ravnanj v postopkih izbire ravnateljev javnih vrtcev in osnovnih šol. V njih je med drugim občinam priporočila, naj uradne osebe občin, ki so ustanoviteljice javnih zavodov, članom svetov javnih zavodov ne posredujejo mnenj, ki jih ni izdal pristojni organ, oziroma naj se vzdržijo vseh ravnanj, ki bi lahko kazala na to, da želijo izbiro točno določenega kandidata. Obravnavana oseba izjasnitve v postopku ni podala niti ni sprožila upravnega spora zoper ugotovitve, zato so te pravnomočne.