Prejšnji teden so se začela gradbena dela prenove in nadzidave novogoriške železniške postaje, obenem pa Direkcija za infrastrukturo na širšem Goriškem območju načrtuje tudi druge posodobitve v povezavi z železnico. Najprej pa spomnimo, kaj vse se obeta v Novi Gorici:
„Predvideno je, da se nadgradnja železniške postaje Nova Gorica naredi v celoti, se pravi gre za zamenjavo vseh tirov, novo peronsko infrastrukturo, zraven tega bo postaja izpolnjevala vse zahteve interoperabilnosti. V sklopu projekta je pomemben del tudi pohod, ki bo povezal staro in Novo Gorico. Prav tako pa bomo tudi naredili parkirišča za osebna vozila za naše potnike, ki bodo uporabljali vlak,“ našteva Dejan Jurkovič, vodja sektorja za investicije v železnico na DRSI.
V sklopu del bodo umaknili 8 tirov, ostalo jih bo šest, urejeno pa bo tudi poslopje železniške postaje
„Na stavbi bomo uredili zunanji ovoj, se pravi fasado, urejen bo nadstrešek, v notranjosti pa vsi javni prostori, se pravi stranišče in čakalnice, prostori, kjer se kupujejo vozovnice.“
Promet se bo v času gradnje odvijal po voznem redu, zagotavljajo pristojni, v času posameznih faz bo preusmerjen na začasni peron. Zaradi del pa so možne tudi manjše zamude. Celotna investicija je ocenjena na dobrih 60 milijonov evrov, od tega 43 milijonov prihaja iz Načrta za okrevanje in odpornost, dobrih 900.000 evrov za ureditev omenjenega podhoda pa prispeva novogoriška mestna občina, ostalo pa državni proračun.
Katere naložbe pa so predvidene za Bohinjsko železnico?
„Na Bohinjski progi v tem trenutku izdelujemo projektno dokumentacijo za železniško postajališče Šempeter pri Gorici, projektiramo železniško postajo Vrtojba, vključno z lokom proti Sežani, prav tako se izdeluje projektna dokumentacija za železniško postajo Prvačina.“
našteva Jurkovič. Železniško postajališče Šempeter pri Gorici nameravajo premakniti bližje mestnemu središču, v bližino šempetrskega športnega parka. Železniška postaja Vrtojba bo dobila še potniški peron za navezavo potniških vlakov proti Italiji.
„Drugače pa na severni strani imamo že podpisano pogodbo za projektiranje železniške postaje Most na Soči in pa Bohinjska Bistrica. V tem trenutku pa je objavljen razpis za izdelavo projektne dokumentacije med Bohinjsko Bistrico in Jesenicami, se pravi približno 30 kilometrov dolg odsek in tudi ta odsek je predviden, da ga bomo med leti 2025 in 2026 zgradili s sredstvi za okrevanje in odpornost.“
Kje bo v bodoče urejena tovorna postaja – v Prvačini ali v Vrtojbi še ni povsem jasno. Za območje v Prvačini se s strani Direkcije za vode še izdeluje poplavna študija, zato kot še dodaja Jurkovič, bo po vsej verjetnosti en del dejavnosti v Prvačini, del pa v Vrtojbi.