Danes se v Kulturnem domu v Bukovici odvija Turistična pomlad, ki je namenjena lokalnim ponudnikom. Slednji so lahko dopoldan prisluhnili strokovnemu posvetu na temo dvigovanja kakovosti v turizmu, popoldan pa so se udeležili turistične borze.
''Na 50 mizah se bodo predstavljali ponudniki tako Vipavske doline kot tudi kar 7 sosednjih destinacij. Obiskali jo bodo organizatorji turističnih potovanj. Z zadovoljstvom moram povedati, da letos prihajajo iz kar 8 držav, in sicer Slovenije, Italije, Avstrije, Nemčije, Belgije, Slovaške, Združenega kraljestva in celo predstavnik iz Dubaja,'' je povedala direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina.
Kakovost v turizmu lahko izboljšamo z dviganjem kulturnega turizma, enega od temeljnih produktov turizma v Sloveniji, tudi na Goriškem in v Vipavski dolini. Na Slovenski turistični organizaciji smatrajo, da ima regija lepe danosti in priložnosti.
''Vidimo, da so trendi usmerjeni v to, da gostje iščejo drugačna doživetja. Seveda želijo videti ikonične kulturne znamenitosti, želijo pa si tudi stika z domačini in prav to je tista razlikovalna prednost, ki jo Slovenija lahko ponudi in tudi Vipavska dolina, ki premore prečudovit prostor z izjemnimi danostmi, ki lahko goste navdušijo tudi na področju kulturnega turizma. Še posebej pa sedaj, ko bo Nova Gorica leta 2025 evropska prestolnica kulture,'' je dejala Barbara Zmrzlikar, vodja sektorja Raziskave in razvoj na STO.
Primer dobre prakse v turizmu je kar 267 kilometrov dolga daljinska pohodniška pot Juliana Trail, ki poteka skozi doline, prelaze, gozdove, urbana središča, samotne planote in ob rekah Sava in Soča. Razdeljena je na 16 dnevnih etap po 18-25km. Kateri so pozitivni učinki?
''Predvsem se nam je pri daljinski pohodniški poti šlo za prerazporejanje obiska, torej da ne bi vsi gostje posegali v območje Triglavskega narodnega parka, ki je zelo občutljivo gorsko območje, ampak da bi odkrivali tudi druge zanimivosti v Julijskih Alpah in spoznavali naravne znamenitosti, lokalno okolje, kulturo itn.,'' je odgovorila Katja Drobnič iz Zavoda za turizem Dolina Soče.
Pomembna je tudi gastronomija. Kako ustvariti gastronomsko destinacijo?
''Pri ustvarjanju gastronomske destinacije se mi zdi, da je ključnega pomena, da imaš pokrite vse segmente - od najbolj preproste kulinarike do vrhunske. Menim, da pri nas obstaja napačno mišljenje, da če imaš eno vrhunsko restavracijo, pri nas ta naslov nosi Hiša Franko, je to dovolj. Po mojem mnenju to ni zadosti, da bi bili zares gastronomska destinacija, nam manjka segment dobrih gostiln, to je ključnega pomena. Prav tako je pomembno povezovanje, ki žal v Sloveniji še vedno manjka,'' nam razkrije novinarka in publicistka Kaja Sajovic.
Treba je poudariti, da ima destinacija Nova Gorica in Vipavska dolina sedaj izjemno priložnost za razvoj vsega naštetega, saj se v prihodnjem letu, ko bosta obe Gorici gostili Evropsko prestolnico kulture, pri nas obeta 4-krat več turistov kot po navadi.