Prihodnje leto pa bo vendarle stekla tudi načrtovana preureditev križišča na Ajševici v krožišče, ki bo prvo betonsko krožišče v državi. Republiška Direkcija za infrastrukturo je v začetku decembra odpirala ponudbe izvajalcev, tako da je v načrtu, da bi nekje do marca podpisali pogodbo in nato v aprilu pričeli z deli. In jih prihodnje leto tudi zaključili.
V kolikor ne bo pritožb pri izbiri izvajalca, kar bi postopke zavleklo, bi se nato tudi dela zaključila v prihodnjem letu, računa vodja sektorja za investicije v ceste Tomaž Willenpart. „Predvidevamo, da jih ne bo, vendar ne bi želel več govoriti, dokler komisija ne opravi svojega dela. Ko bo znan izvajalec, bo izdelan tudi točen terminski plan in bomo lahko tudi točne podatke podali, je pa planirano, da se izgradi v eni gradbeni sezoni.“
Prvo krožno križišče z betonskim voziščem v Sloveniji bo za seboj potegnilo tudi nekatere organizacijske spremembe pri gradnji, ocenjuje, kaj pa jih je prepričalo v ta pilotni projekt? „V tujini to zelo poznajo. Problem so asfalti, v območjih krožnih križišč, ki sorazmerno hitro postanejo nagubani, pojavijo se kolesnice, sploh v vročih mesecih se začne vozna površina, ne bom rekel razkrajati, vendar postajajo najprej kolesnice oziroma udarne jame, jasno v njih pride voda in potem imamo takoj prometno problematičen del vozišča.“
Tako po njegovih besedah pričakujejo, da bo voziščna konstrukcija mnogo dlje zdržala kot bi bila asfaltna. „Teorija tako kaže, sedaj pa bomo tudi v praksi to preizkusili. Namerno smo izbrali Ajševico, iz dveh razlogov, eden je ta, da je sorazmerno prometno obremenjeno križišče danes, imamo prometne tokove, imamo kamione in tako naprej, in na drugi strani pa sorazmerno ugodne klimatske razmere, se pravi, nimamo toliko soljenja, ker beton in sol nikoli ne gresta najbolje skupaj, zato da bomo tudi skozi monitoring tudi ta problem rešili.“
V kratkem bo stekla tudi gradnja krožišča na Colu, kjer je predvidena ureditev krožnega križišča regionalnih cest Col–Predmeja in Črni Vrh–Col, prav tako pa se novo krožišče obeta tudi ob vstopu v Vipavo. „Skladno z napredovanjem oziroma trenutno že zaključenim delom projekta ureditev skozi Vipavo, je prišlo do ugotovitve ali pa spoznanja, da je potrebno tudi to križišče nadgraditi, tako da to imamo v planu za naslednje leto. Trenutno se pa projektira.“
Cilj pa je, da bi se v prihodnjem vsaj pričelo z deli.