V sosednji Gorici opozarjajo, da bo načrtovana zapora vipavske hitre ceste lahko povzročila do 70-odstotno izgubo prometa za lokalni logistični sektor. Na pristojne je romalo pismo s predlogom novega režima, koordinacijo je prevzelo Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje občin Gorica, Nova Gorica in Šempeter – Vrtojba.
Načrtovana dela na vipavski hitri cesti, ki bodo v več fazah potekala vse do leta 2026, predvideva, kot smo poročali, tudi popolno zaporo za tranzitni tovorni promet, ki bo preusmerjen na mejni prehod Fernetiči. Izjema je lokalni tranzit, a v sosednji Gorici opozarjajo, da bo zapora prometa za težka tovorna vozila lahko povzročila do 70-odstotno izgubo prometa za lokalni logistični sektor. Odbor za promet EZTS GO se je sestal v ponedeljek, sprejeto je bilo, da bodo prosili za sprejetje izjem k popolni zapori za tranzitni tovorni promet, ki gravitira na čezmejno goriško območje v imenu treh občin, logističnega sektorja in podjetja SDAG. Tomaž Konrad iz čezmejnega združenja: „Zapora ne skrbi zgolj slovensko stran in logistični sektor na slovenski strani, ampak podobno tudi na italijanski strani. Ta dejavnost je na našem območju močno prisotna in zelo pomembna. Logisti so se sestali, predlog gre v tej smeri, da se prosi pristojne slovenske pristojne organe, da se podobno, kot se razmišlja za izjeme za slovenske logiste, podobne izjeme uveljavi tudi za italijanski trg, oziroma logiste z območja Goriške province. “
V Severnoprimorski gospodarski zbornici v Novi Gorici pobudo podpirajo, je povedala direktorica Brigita Habjan Štolfa: „Je naša regija zelo specifična. Imamo obmejno območje, ki skupaj sodeluje na obeh straneh skupaj in je smotrna ta pobuda, da se vzpostavi dovoljenje, da se tudi promet, ki gre čez našo mejo, a ni več lokalni promet, da se kot takega tudi obravnava. Da imajo dostop prevozniki in špediterji, ki so na obmejnem pasu, tudi dovoljenje, da lahko gredo po naši poti.“
Ker zapora hitre ceste zadeva tudi avtobusne prevoze, z izjemo lokalnega prometa in v luči prihajajočega leta Evropskega prestolnice kulture, si ob tem tudi na mestni občini Nova Gorica želijo rešitve tudi na tem področju. Podžupan Marko Tribušon: „Kar bo regionalnega prometa z avtobusnimi prevozi, bo potekalo nemoteno, kar pa bo večjih avtobusov, bo v večji meri moralo – ker se šteje kot tranzitni promet – na Fernetiče. Vendar pa bomo, prav v luči EPK-ja, iskali rešitve, tako kot imamo tovorne izjeme v prometu.“
Podobno dodajajo v Svetu slovenskih organizacij. Predsednik Walter Bandelj: „Si želimo, da bi v času Evropske prestolnice kulture imeli čim boljše vezi. Vez pomeni ne samo Gorico – Novo Gorico, pač pa tudi Ljubljano. Če govorimo o treh milijonih obiskovalcev, ki bodo prišli v Novo Gorico – Gorico, bodo imeli čas tudi, da obiščejo prestolnico. In če bo zaprtje, imamo težavo.“
Z vprašanji o tej temi smo se obrnili tudi na Dars, kjer dopisa s strani EZTS GO še niso prejeli. Pojasnili so, da je bila prometna ureditev, ki v času izvajanja glavnih del predvideva popolno zaporo smernega vozišča hitre ceste proti Razdrtemu, sprejeta ob sodelovanju z lokalnimi skupnostmi. Sedaj še potekajo pripravljalna dela, zato bo najmanj do konca tega meseca na odseku hitre ceste H4 Razdrto–Vipava proti Novi Gorici zaprt vozni pas, promet v dolžini približno 2 do 4 km pa poteka samo po prehitevalnem pasu zaradi prestavitve komunalnih vodov.