Na Osnovni šoli Kozara v Novi Gorici bodo jutri obeležili 30. obletnico Službe za izvajanje dodatne strokovne pomoči. Omenjeno službo izvajajo tako na matični šoli kot v drugih vzgojno-izobraževalnih zavodih na širšem Goriškem, Ajdovskem, Vipavskem in Sežanskem območju.
Tendence po organizaciji take službe so se v slovenskem prostoru začele nakazovati že pred letom 1994, po integraciji učencev s posebnimi potrebami v redne osnovne šole, pojasnjuje specialna in rehabilitacijska pedagoginja, Irena Štrancar: „Ker pa so ti učenci potrebovali prilagojeno poučevanje, poučevanje z drugačnimi pristopi in strategijami, se je tukaj na Goriškem to začelo vključevati. OŠ Kozara se je leta 1994 vključila v program pod vodstvom dr. Božidarja Opara, in takrat je ena specialna pedagoginja izvajala dodatno strokovno pomoč. Sprva na dveh osnovnih šolah, torej na OŠ Dobrovo in v Solkanu.“
Danes pa je v aktivu že 30 strokovnih delavk, med njimi so specialne pedagoginje, logopedinje, surdo pedagoginje in inkluzivne pedagoginje, ki nudijo pomoč otrokom s posebnimi potrebami z namenom odpravljanja, korekcije in kompenzacije otrokovih ovir. Pravico do strokovne pomoči, ki je prilagojena vsakemu posamezniku posebej, imajo največ do pet ur tedensko.
Dejavnost se sicer sooča z mnogimi izzivi: število otrok s posebnimi potrebami narašča, kadra omenjenih strok pa primanjkuje, pravi ravnatelj OŠ Kozara, Edvard Vrabič: „Zelo pereče je pomanjkanje logopedov, pa ne samo pri nas, v Novi Gorici, ampak v celotni Sloveniji, kjer se kaže, da na sistemski ravni ni dovolj razpisanih mest na fakulteti, kjer bi izobrazili ustrezne kadre oz. logopede. Prav tako je, vsaj na našem koncu, evidentno pomanjkanje specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, zadnje čase pa tudi vsega ostalega pedagoškega kadra.“
Zato so izzivi na začetku posameznega šolskega leta vsako leto veliki. Po drugi strani pa odločbe o pomoči, ki jo učenci potrebujejo, prihajajo tudi med šolskim letom, kar predstavlja včasih velike organizacijske težave, saj so odstopanja pogosto velika.
„V preteklih letih, kakšni dve, tri leta nazaj, smo med šolskim letom dobili približno sto ur v dodatno izvajanje,kar pomeni štiri polne zaposlitve še preko polne učne obveze. To pa je, glede na to, da je že v začetku šolskega leta pomanjkanje kadra, res velik izziv.“
Jutri bodo torej na OŠ Kozara pripravili predstavitev programov za strokovno javnost, v maju pa pripravljajo druge dogodke, s katerimi se bodo predstavili širši javnosti.