Letos projektiranje več kot 100 milijonov vredne ureditve sežanske železnice

Občina Sežana se je ponovno srečala z Ministrstvom za infrastrukturo, da bi uskladila nadgradnjo železniške infrastrukture na območju sežanske železniške postaje in na odseku železniške proge št. 50 Ljubljana-Sežana-državna meja.
''Zgodba je že kar dolga, začenši z južno obvoznico v Sežani oz. razbremenitvijo Partizanske ceste na začetku Sežane, če gremo z italijanske strani. V lanskem letu je prišla tudi pobuda o rekonstrukciji oz. širitvi železniške postaje ter rekonstrukciji proge med Divačo in Sežano. To je bila priložnost, da dorečemo celostno ureditev, kar se tiče prehoda čez železnico na območju mesta Sežana,'' je povedal sežanski župan Andrej Sila.
Gre sicer za državni projekt, s katerim bodo urejeni novi podhodi pod železnico, zaradi varnosti pa se bodo ukinili nekateri nadhodi oz. nadvozi: ''Sežana naj bi dobila nov podhod pri vasi Orlek. Poleg tega je dodatno usklajeno z železniško infrastrukturo, da naj bi pri srednji šoli pod telovadnicami dobili podhod, ki bi bil namenjen pešcem oz. kolesarjem in s tem bi prehajali pod železnico na orleško stran, kjer imamo v načrtih nov športni center, nenazadnje tudi novo osnovno šolo.''
Treba je upoštevati še adaptacijo mosta na Bazoviški cesti in nadvoza, ki pelje na južno obvoznico. Kar se tiče časovnice – leto 2024 je namenjeno projektiranju. Kot dodaja župan Sila, je občini bilo obljubljeno, da naj bi se vse skupaj začelo čim hitreje. Rekonstrukcija naj bi se začela z italijanske strani proti Divači.
''Gre za kar velik projekt, ocenjen na več kot 100 milijonov evrov, je pa tudi v interesu države in tu vidimo priložnost, da vse skupaj celostno uredimo. Moram dodati, da je del tega projekta zagotovo tudi protihrupna zaščita, ki je v primeru Sežane, kjer gre proga skozi mesto, nujno potrebna.''
Ker se bo v prihodnosti mesto Sežana širilo v smeri proti Lipici, bodo načrtovani novi podhodi odpirali dodatne razvojne priložnosti, zaključuje Sila.