Za brezplačno najavo vašega dogodka nam pišite na: dogodki@robin.si
William Shakespeare
Macbeth
Tragedija povzpetniške sle
Prevajalec Srečko Fišer
Režiser Janusz Kica
Dramaturginja Martina Mrhar
Lektor Srečko Fišer
Scenografinja Karin Fritz
Kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov
Avtor glasbe Arturo Annecchino
Oblikovalec svetlobe Samo Oblokar
Oblikovalec zvoka Stojan Nemec
Asistentka režiserja Maša Pelko
Igrajo
Macbeth Nejc Cijan Garlatti
Lady Macbeth Arna Hadžialjević
Duncan; Plemič; Stari Siward Gorazd Jakomini
Malcolm; Plemič Žiga Udir
Donalbain; Plemič; Mladi Siward Gregor Prah k. g.
Banquo Žan Perko k. g.
Macduff; Plemič Jure Kopušar
Rosse; Plemič Peter Harl
Seyton; Plemič; Morilec Jože Hrovat
Lenox; Plemič; Morilec Lovro Zafred k. g.
Služabnik; Plemič; Vratar; Starec Miha Nemec
Hekata Ana Facchini
Vešča Patrizia Jurinčič Finžgar, Medea Novak, Dušanka Ristić
O delu
Ko se neustrašni vojskovodja Macbeth vrača iz uspešno izbojevane vojne, sreča skrivnostne vešče, ki mu v skopih besedah napovejo osupljivo prihodnost. Takoj zatem ga doleti vest o nagradi, ki mu jo kralj podeljuje v zahvalo za junaštva; ta nagrada že uresničuje prvo prerokbo na njegovi poti do kraljevskega prestola. Čeprav je Macbeth kot vojak pobil nešteto ljudi, ga ob misli na krvavo zahrbtno dejanje, s katerim bi dosegel prerokovani cilj, obhajata strah in dvom. Njegova žena pa je trdno odločena in zahteva, naj bo Macbeth mož in uresniči svojo (in njeno) željo. Toda uboj kralja je samo prva v nizu okrutnosti, ki odtlej zaznamujejo njuno življenje.
V tragediji Macbeth je svet scela potisnjen v temačnost in zlo: igra se začne s koncem vojne in konča z novo vojno, vmes se zvrstijo zločini, ki enako kot življenja nasprotnikov zakoncev Macbeth uničujejo tudi njiju sama, saj ju vse bolj razžirajo notranje stiske, strašljivi prividi in nespečne blodnje. Toda tudi narava je predstavljena kot mračna pokrajina krvoločnih živalskih bojev, neviht in neurij, naseljena s fantastičnimi bitji, ki se nam (nemara drugače kot v času uzakonjenega lova na čarovnice) kažejo kot projekcije skritih vzgibov v zagonetnih pokrajinah človeške psihe.
Shakespearovo mojstrovino bo v novem prevodu Srečka Fišerja režiral Janusz Kica, ki je doslej v novogoriškem gledališču ustvaril že več izjemno domišljenih in odmevnih uprizoritev, med njimi tudi Sen kresne noči in Ondino, ki podobno tematizirata krutost v medčloveških odnosih in njen refleks v svetu fantastičnega. Ob tokratni odločitvi za eno najbolj radikalnih upodobitev zla v zahodni literaturi je ključno zavedanje, da je Macbeth izvrstno izpisana drama intimnega soočanja z grozo lastnih dejanj; zato mnogi interpreti poudarjajo, da se gledalec laže identificira z Macbethom kot z drugimi Shakespearovimi junaki.