V Brdih so se včeraj srečali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij s Primorskega. V ospredju so bili aktualni izzivi, ki se po pandemiji stopnjujejo z ukrajinsko vojno, podražitve ter odzivi trgovcev in kupcev.
Direktor ajdovskega sladoledarja Incom Boštjan Jerončič je kljub začetnemu šoku letos napovedal nadaljnjo rast poslovanja, ki so jo zabeležili že v prvem četrtletju:
Manj optimističen pa je direktor goriškega podjetja Byra in predsednik združenja slovenskih pivovarn pri GZS Andrej Sluga:
Velik udarec pa so doživeli pri steklenicah, ki so jih uvažali iz Ukrajine, saj so tamkajšnjo tovarno zrušili, tudi cene ječmena so se v zadnjem letu skoraj podvojile.
Koliko se je zvišala odkupna cena mleka v kobariški Mlekarni Planika, direktorica Anka Lipušček Miklavič, ni želela razkriti, zatrjuje pa, da bodo še naprej stavili na lokalno, ekološko in inovativno:
V boljšem položaju je mesna industrija, kjer se je povpraševanje po slovenskem mesu povečalo na račun zmanjšanega uvoza, kar občutijo tudi v Pivki Perutninarstvo. Predsednik uprave Janez Rebec ocenjuje, da so po začetni paniki sedaj bolj mirni in samozavestni:
Ob tem je že napovedal naslednjo podražitev s prvim majem, ki pa po njegovem zagotovo ne bo zadnja. Drug za drugim so na okrogli mizi na Dobrovem poudarjali težave z dobavo in cenami embalaže, ki tudi vplivajo na končno ceno izdelka. Kot meni Rebec, pa si trgovci želijo zanesljive dobavitelje, da so njihove police lahko vedno založene.