„Vsakič znova si presenečen nad tem, kaj vse se spomnijo,“ je ideje mladih pospremila ena izmed mentoric na velikem start-up izzivu severne Primorske Tina Koler, sicer direktorica podjetja Creatico. Na 4 šolah, v Ajdovščini, Novi Gorici, Tolminu in Idriji, je 117 dijakov iz sedmih srednjih šol simultano razvijalo svoje podjetniške zamisli in jih predstavilo na današnjem zaključnem dogodku v Primorskem tehnološkem parku v Vrtojbi. Prvi tovrstni dogodek ob 20. letnici tekmovanja POPRI naj bi postal stalnica.
Kolerjeva, ki je bila mentorica idrijski skupini, ocenjuje, da je tovrstnih vsebin še premalo oziroma, da bi morale biti vključene v pouk: "Zato, ker na ta način spodbujamo kreativnost med mladimi, timsko delo, tudi če ne bodo vsi podjetniki, je še vedno pomembno, da imajo podjetniške kompetence, ker jim pridejo prav v čisto vsakdanjem življenju. Torej, reševanje težav, izzivov."
Kaj so si zamislili dijaki? "Naš projekt je multipack, večnamenski nahrbtnik, je multifunkcionalna naprava z vgrajenim dežnikom, prenosnim polnilcem, ima tudi številne druge funkcije, ohlajevalno, želja vsakega popotnika oziroma pohodnika.“
pravi Jure Fon iz tolminske gimnazije, bodoči strojni tehnik Staš Prezl Trebše iz idrijske gimnazije pa: „Smo se odločili za novo aplikacijo, ki stoji za tem, da se razvija strojniško znanje, v bistvu tehnično. To bi si lahko naložil vsak strojnik, vsak tehnik, ki ga zanima to področje.“
Pa tudi zdravi energijski napitki, sušilne tablete za telovadne copate, "tinder" za učenje, ... Ideje mladih so se še vrtele okrog zelenih tehnologij, skrbi za naravo, zdravega življenja in prostega časa, je povedala Tanja Kožuh, direktorica parka, kjer so dogodek pripravili ob 20. letnici tekmovanja v podjetniških idejah mladih – POPRI: „Smo želeli skozi start-up izziv animirati celotno Goriško regijo, in sicer smo k sodelovanju povabili tudi razvojne agencije iz Ajdovščine, Tolmina in Idrije ter srednje šole in na ta način izpeljali največji start-up izziv v regiji. Menimo, da je tudi največji start-up izziv v Sloveniji in na ta način smo želeli tudi drugim regijam pokazati, da se to da, da je to nekaj dobrega in bi želeli, da nam celotna Slovenija v prihodnjih letih v tem sledi.“
K sodelovanju so pritegnili tudi regijska podjetja, kot so Kolektor, TKK, Salonit Anhovo in Incom. Kot je pojasnila Klara Lekše iz kadrovske službe ajdovskega sladoledarja so predstavili podjetje in pomagali pri razvoju poslovnih zamisli mladih dijakov v Ajdovščini : „Seveda tudi, da identificiramo tiste, ki bi lahko bili potencialni za nas, to v prvi vrsti, pa tudi, smo razvojno podjetje, spodbujamo ideje, inovativnost,...“
Tovrstni dogodki so velikega pomena, dodaja Peter Korenjak iz anhovskega Salonita: „Aktivnost, ki jo počnejo POPRI, najprej z osnovnošolci, potem s srednješolci in potem tudi naprej s študenti, je zagotovo pomembna za rast regije, za rast komeptenc v naši regiji in priporočamo tudi ostalim podjetjem, da se tem aktivnostim pridružijo.“
Najboljših tokrat niso izbirali, dogodek je služil kot priprava oziroma predtekmovanje za letošnje POPRE, rok za prijavo se izteče 15. februarja. Poleg novogoriške, idrijske, tolminske in vipavske gimnazije, so start-up izziv opravili še v MIC Šolski center Nova Gorica, v Srednji šola Veno Pilon Ajdovščina in vključili tudi zamejske dijake iz državnega izobraževalnega zavoda Cankar Vega Zois Gorica.