Občina Ajdovščina je poleti pri nogometnem stadionu vzpostavila paketomat oziroma pametno hladilno enoto za prevzem lokalno pridelane hrane, ki jo lahko zainteresirani naročijo kar prek aplikacije na mobilnem telefonu. Novost v slovenskem prostoru se je na tekmovanju Smart City Awards, ki ta teden poteka v Barceloni, uvrstila med šest finalistov za nagrado najboljšo inovacijo.
Ajdovci so se prebili med finaliste v konkurenci več kot 64 projektov iz celega sveta s projektom pametnega paketomata Ajdovska tržnica 123. Vodja oddelka za gospodarstvo in razvojne zadeve Janez Furlan: „Svetovni sejem Smart City, ki je namenjen pametnim mestom že poznamo, smo ga tudi nekajkrat že obiskali in tam spremljali inovacije, napredek, in smo prepoznali priložnost, da bi s to inovativno rešitvijo, skupaj z izdelovalcem, podjetjem Optifarm, kandidirali in očitno smo bili prepoznani kot inovacija, ki lahko izboljša jutri.“
V kategoriji za inovacije so prepoznavali projekte, ki lahko prispevajo k uspešnemu preoblikovanju, prilagajanju ali odzivanju mest na trenutne izzive oziroma izzive prihodnosti.„Namen te rešitve je ponuditi potrošnikom še eno možno pot dostave sadja in zelenjave oziroma vseh tistih kmetijsko-živilskih produktov, ki zahtevajo ohlajeno mesto. Vse se zgodi preko spleta, iz naslonjača doma, preko pametnega telefona. Tukaj smo videli priložnost za vse tiste, ki so omejeni s časom in lahko dostopajo do lokalno pridelane sveže hrane.“
Skupni projekt je potekal po fazah, vključno z namestitvijo pametnih hladilnih omaric z vključevanjem lokalnih ponudnikov, kot tudi raznimi dogodki, ki so izpostavljali prednosti sveže, lokalno pridelane hrane. Na občini izpostavljajo, da gre za potrditev inovativnih rešitev, ki jih snujejo v smeri pametne skupnosti.